04 Aralık, 2013

İnanılmaz bir şey: Bu otomobil konuşuyor!! Maserati Ghibli



Maserati Ghibli her açıdan çok çekici bir otomobil. Ama İtalya’da onu kullanırken bu otomobilin konuştuğuna şahit oldum. Çıkardığı mekanik seslerle benimle iletişim kuran ender otomobillerden biri oldu…

Otomobillerle konuşan insanlar çoktur. Onlara cinsiyet bile belirleriz çoğu zaman ve kızım ya da oğlum diye hitap ederiz. Hatta bu tip bir seslenişin ardından çoğunlukla her ne kadar özünde bir metal yığını olsa bile sevgi sözcükleri fısıldarız. Ama İtalya Bologna’ya Maserati’nin yeniden hayata döndürdüğü üst orta sınıfta yer alan modeli Ghibli’yi kullanmaya gittiğimde başıma geleceklerden inanın haberim bile yoktu.
Çok sevdiğim ve benim için çok değerli olan bir arkadaşımla sürüşe başladığımızda elbette her zaman olduğu gibi ben Ghibli ile konuşmaya başladım. Bu son derece normaldi. Fakat hemen arkasından otomobilin benimle konuştuğunu fark edince inanın büyük bir şok yaşadım. Elbette ilk olarak Maserati genlerine çok daha uygun olan benzinli motorlu versiyonu kullanmaya başladık.
3.0 litre V6 twin-turbo benzinli motorla donatılan dört tekerden çekişli Ghibli, 410 HP güç ve 500 Nm’nin üzerindeki değerleriyle, 0’dan 100 km/s hıza 5.6 saniyede çıkıyor. Açıklanan verilere göre 285 km/s’lik maksimum hıza ulaşmak gibi önemli bir kabiliyeti bulunan aracın, 100 km’de 9.6 litrelik (330 HP arkadan itiş)  ekonomik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Yaptığım sürüşler sırasında tüketiminin bu rakamın yanına bile yaklaşmadığını bilmenizi isterim.




İşte motor kaputunun altında böylesine iddialı bir ünite yatan aracın benimle nasıl konuştuğuna gelecek olursak: Motordan, egzozdan, yürüyen aksamından gelen seslerle benim duygularıma tercüman olurken aynı zamanda içimden geçenlere de aynı şekilde cevap veriyordu. Üst devirlere tırmanmayı çok seven ve bu sırada muhteşem sesler çıkaran araçta, şahane çalışan bir şanzıman elbette kaçınılmaz bir şekilde yer alıyor. Nefesimi kesen seslerle, İtalya sokaklarını inleten elbette Carabinieri ( İtalya'da Arma dei Carabinieri adı ile anılan, jandarma kuruluşu) görmediğimiz zamanlarda çok daha fazla keyif veren bir araç tamamen benim kontrolüm altındaydı. Carabinieri derken kurallara uygun olarak yaptığımız sürüşler sırasında bile bu adamlar gerçekten de insanı etkileme konusunda çok başarılı olduklarını sözlerime eklemek isterim.
Yüksek devirlerde çıkardığı seslerle beni yolla bütünleştiren ve adeta süpersin, hadi biraz daha hızlanalım mı diye bana seslenen araç, çok fazla bu tip bir temponun ardından yavaşladığımdaysa derin bir ohhhhh çeker gibi sesler çıkarıyordu. Yanında durduğum zamanlarda motor homurtularıyla bana hadi gidelim diyen aracın yine çok başarılı çalışan dört tekerlekten çekiş sistemiyle girdiğim virajlarda yaydığı mekanik seslerle merak etme ben her zaman buradayım diyordu. Evet, şaka değil… Bu büyülü bir yolculuktu ve bu otomobil benim her hareketimde duygularımı anlıyor ve bana mekanik bileşenlerinden çıkardığı seslerle yanıt veriyordu.
Sıra dizel motoru kullanmaya geldiğinde açıkçası bunu yapmaya çok da istekli değildim. Tıpkı Porsche’nin dizel motor kullanmasına alışamadığım ve hiç alışamadığım gibi. Ghibli’nin 3.0 litrelik V6 dizel motoru, 100 km’de ortalama 6 litrelik yakıt tüketimiyle 275 HP güç ve 600 Nm tork üretirken, 0’dan 100 km/s hıza 6.3 saniyede çıkıyor ve 250 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Tüketim konusunda elbette daha cimri ama bu motor seçeneğiyle alt devirlerde turbo boşluğu biraz fazla yaşanıyor. Tamam verilerde iyi ama dizel motor neden sorusunu yönelttiğim zaman şok edici bir gelişmeyi bir kez daha bu kulaklar duyuyor: Yakında Maserati arazi aracı da geliyor. Tamam bunu biliyorum elbette ama tıpkı dizel motorda olduğu gibi bunu da kabul etmek istemiyorum. Kubang adı verilen bu arazi aracı iyi görünüyor olsa bile benim olduğu kadar bence markanın genlerine de hiç uygun değil. Kesinlikle bazı üreticiler genlerine bağlı kalmalı, lütfen en azından bunu yapın…



SonuçMaserati Ghibli nefes kesen bir otomobil. Süper spor araçlardan hoşlanmayanlar için de aynı zamanda çok iyi bir seçenek. Aile otomobili olarak bile kullanabileceğiniz bir süper spor araç olarak adlandırabilirim. Sadece performansı ve sürüş keyfi değil, çıkardığı seslerle herkesin üzerinde büyüleyici bir etki bırakıyor. Dört dörtlük demek yerinde olacaksa bu araç onu hak edenlerden biri kesinlikle olacaktır. Fakat fiyatlar olarak 155 bin 485 Euro dizel, 196 bin 271 Euro benzinli dört çeker dediğimde benim olduğu gibi sizin de bu otomobille ilgili hevesiniz kaçacak…

Teknik veriler
Maserati Ghibli
3.0 lt 3.0 lt
Motor tipi Benzinli Dizel
Maksimum güç (HP-d/d) 410/5500 275/4000
Maksimum tork (Nm-d/d) 550/1750 600/2000
0-100 km/s (sn) 4.8 6.3
Maksimum hız (km/s) 284 250
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4971/1945/1461
Dingil mesafesi (mm) 2998
Ortalama tüketim (lt/100 km) 10.5 5.9
Çekiş sistemi Dört tekerlekten Arkadan itiş
güncel oto haberler için bizi takip edin.. 

0 yorum:

Yorum Gönder