27 Kasım, 2015

Nissan 350Z Air Ride (WHİTE)











Nissan 350Z  Detaylar

Son SAMURAY
Japon üreticinin Z serisi hikayesi 69 yılında tanıtılan Datsun 240Z modeline dayanıyor. Datsun'un Nissan tarafından satın alınmasının bir sonucu olarak, 83 yılında 300ZX, 89 yılındaysa çift turbolu 300ZX tanıtıldı. Ailenin son üyesi olan 350Z ise 2002 yılında Amerika'da satışa sunuldu. Otomobilin Avrupa'ya ulaşmasıysa bir yılı aşan bir sürenin ardından gerçekleşti. Nissan 350Z, Türkiye'ye 3.5 litrelik V6 motor ve tek donanım seçeneğiyle ithal ediliyor. 6 ileri manuel şanzıman standart olarak sunuluyor. Konfor, İşlevsellik ve donanım Otomobilin iç mekanında kullanılan malzemelerin kalite düzeyi yüksek. 350Z'in koltuklarının arkasına ve ön konsolun pek çok noktasına irili ufaklı gözler konumlandırılmış. Gösterge tablosunun direksiyonla birlikte hareket edebiliyor olması perdelenme problemini ortadan kaldırıyor. Bose imzalı müzik sisteminin kalitesi yüksek. Sürüş İzlenimi 350Z keskin hatlarıyla Japon otomobillerinden çok Amerikan tarzını temsil ediyor. Küt yapılı, uzun motor kaputu köşeli farlarla tamamlanmış. Arka kısımdaysa otomobilin menşesini belli eden tek öğeli çekikstop gurubu bulunuyor. Çift egzoz çıkışıysa arkadan gelenlere bir uyarı niteliğinde. İç mekan tasarımı dışa kadar etkileyici olmasa da metalik kaplamalarla yeterli sportif görünüm sağlanmış. İki kişilik tasarlanan 350Z yeterli iç hacmi sunuyor. Otomobilin sunduğu 235 litrelik bagaj hacmi bulunduğu sınıf için fazlasıyla büyük. Ancak bagajın yüksekliğinin düşük olması yüklenecek çantaların ebatlarını kısıtlıyor. Yere yakın oturma pozisyonu sebebiyle ciddi görüş problemleri bulunuyor. Önde motor kaputunun bittiği yeri hissetmek güç. Aynı sorun arkabölüm için de geçerli. Otomobilde uzunlamasına yerleştirilmiş bir motor kullanılmış. 3498cc hacmindeki V6 ünitesi değişken supap zamanlaması teknolojisiyle donatılmış. Alt devirlerde sakin bir görüntü çizen motor 3000 d/d'den itibaren gücünü hissettiriyor. 5000 d/d'den itibarense adeta birgüç patlaması yaşanıyor. Bu güç 7000 d/d'ye kadar kesintisiz olarak sürüyor. Yaptığımız testlerde 350Z ile 0'dan 100 km/s hıza 6 saniyede ulaştık. Son hızınıysa 250 km/s olarak ölçtük. Performanslı otomobillerin çok yakıt tükettiği bilinen bir gerçektir. Ancak 350Z bu inancı kırabilecek bir otomobil. Motorda turbonun kullanılmamış olması aşırı yakıt tüketimiyle karşılaşmayı önlüyor. Otomobil testimiz süresince ortalama 13 litre kurşunsuz benzin tüketti. 80 litrelik deposuyla menzili 615 km. 350Z'nin yol tutuşu elektronik sistemlerle güvence altında. Zaten sert vites geçişleri ve pedallarıyla elektronik sistemlerden yoksun olarak otomobili kontrol etmek güç. ESP sistemine rağmen ani hızlanmalarda arka kısmının huzursuzluğu hissediliyor. Sistem kapatıldığındaysa beklenmedik spinler yaşanabilir. Sert süspansiyonlar otomobilin yol tutuş başarısına katkıda bulunurken, konfordan ödün verilmesini sağlıyor. Direksiyon sisteminin tepkileri çok net. 350Z'nin fren sistemi de görevini başarıyla yerine getiriyor. Brembo imzalı sistemle 100 km/s hızdan durma konumuna 36.5 metrede geldik.


Nissan 350Z  Teknik Özellik

STANDART DONANIM
ABS,EBD, Brake Assist, Brembo frenler, ESP, TCS, LSD, sürücü, yolcu,yan ve perde hava yastıkları, immobilizer, merkezi kilit, yol bilgisayarı,cruise control, telefon ön hazırlık, otomatik klima, hidrolik direksiyon,6'lı CD değiştirici, Bose müzik sistemi (7 hoparlör+1 subwoofer),deri kaplı direksiyon ve vites topuzu, xenon far, krom kapı kolları,alaşım jantlar.


FABRİKA VERİLERİTEST VERİLERİ
Motor:Önde diklemesine yerleştirilmişmotorHızlanma
Motor Hacmi:3498 cc0-50 km/s :2.8 sn
  0-100 km/s :6 sn
Motor Gücü:6200 d/d'de 280 HP0-130 km/s :10.1 sn
Hız
Max. Tork:4800 d/d'de 363 NmMax. hız :250 km/s
Frenler:önde hava kanallı disk arkada disk
Bagaj:235 ltİç gürültü
Boyutlar:4310/1815/1320 mmRölanti40 dB(A)
Ağırlık:1545 kg100 km/s :63 dB(A)
Lastikler:Ön: 225/45/R18 Arka: 245/45/R18100 - 0 km/s36.5 m
  Test tüketimi:13 lt/100 km
  Depo kapasitesi:80 lt
  Menzil:615 km

0 yorum:

Yorum Gönder